Thursday, March 6, 2014

JEP SEPAHTU





Amacam? Kenal x? mesti kenal kan? kalau ada yg jawab x kenal, ada kemungkinan besar korang akan dikecam oleh peminat-kipas-susah-mati (die-hard-fans) Jep. Yup. Aku bukan bergurau. Sedar tak sedar, Jep telah menjadi fenomena kat Malaysia sekarang.
Secara jujur, aku pun xtau sejak bila Jep jadi fenomena. Aku memang minat Sepah dari raja lawak. Gelak khas, bujang sepah lalalitamplom, dodol, lemang tu mmg tengok la.. dan mmg minat Jep pun. Tp, sejak Super Spontan 2013 dan Maharaja Lawak Mega 2013, Jep telah menjadi fenomena di kalangan gadis2 bawah umur dan atas umur (pertengahan umur pun ada). Dulu, mmg susah nk dapat info pasal Jep. Tp, sekarang, Metro pun tiap minggu nak keluarkan gosip pasal Jep. Hahaha.. aku smpai sekarang masih tertanya tanya punca virus Jep ni meletus.

'Nampak bulu ayam tok?' ( bermula nyaa fenomena #tokketua untuk aku..haha)

'Tok kemas kemas. tepon bunyi, tok angkat.. pastu, hilang (bulu ayam)' - (MLM2013 - minggu pertama)

 Nak cerita biodata Jep, rasanya xpayah la.. sebab dalam Wikipedia pun ada. Maklumat penting adalah nama panjang dia, Mohd Nazri bin Zainal Abidin. Nama pendek, Jep la.. sempena nama pemain bola MU, Jep Staam.. (xberapa pasti ejaan Jep Staam tu..sile carik sendiri..usaha tangga kejayaan!). Tarikh lahir die, 9 april 1985. Asal Kulai, Johor dan sgt2 minat main bola.. Itu je.. pencapaian setakat ni smua juara juara je dia sapu. Juara Raja Lawak 2009, Juara Maharaja Lawak 2011, Juara Super Spontan 2013, Juara Maharaja Lawak Mega 2013.
jep: 'AWEK AKU!!'

Jep: 'Itukan contoh!'

Sebenarnya tujuan aku buat post ni bkn nak cerita detail sgt pasal Jep sbb aku bukan kenal sgt ngan die.. (Like gambar aku post dlm instagram aku pon xpernah,,apatah lg nk reply komen..huhu). Aku cuma nk cerita pengalaman aku lepas join bbrapa grup yg melibatkan jep/sepahtu ni,, antara yg aku join adalah yusjeprians, sepahturious family (dh kluar), jepsepahtucrew, rahimbians (dh kluar), fans club jepsepahtu (dh kluar jgk) dan ada lg yg lain2 yg add sesuka hati.. Mula2 aku join (yusjeprians) majoriti budak2.. aku terkejut skjap.. aku ingat mentaliti aku dh mcm budak2.. waktu tu aku x sedar lg yang fans  jep ni sgt2 ramai.. dan dia dh pun jd fenomena rupanya.. Dlm tu aku x ckp bnyk.. aku jd silent reader ja.. tujuan aku masok pun nk tau perkembangan aktiviti jep,
Dipendekkan cerita, dh lama2 tu aku perasan la 80% peminat ni adalah peminat-kipas-susah-mati.. beruntungla jep sbb ada peminat mcm ni sbb mmg diorang support gila. itu kebaikan, tp ada juga keburukannya.. contohnya, hari tu metro kluar brita pasal jep dh bertunang. majoriti komen frust bagai.. sorry to say this, but it looks like they support jep because of his looks. ya. aku tau rupa jep skrg dh xmcm muka dia dulu.. makin segak.. sbb tu peminat smpai nk gila tengok dia.. senyum ke xsenyum ke ttp melting katanyee... (yg aku heran, korang ni ais ke nak melting?haha..begurauuu...)




sambung lagi... x dinafikan, sbb aku join grup2 tu, aku dpt ramai kawan baru.. org lain pon begitu.. mcm yin dan yang, ada baik mesti ada buruk. ada silaturrahim terjalin, ada jugak permusuhan berlaku. semenjak dua menjak ni, semakin bnyk kes kecam mengecam berlaku di kalangan peminat.. dan yg paling buat aku panas bila sorg member aku, (dia salah seorang admin utk satu grup) kena kecam sbb MINUM TEH O! kata si pengecam tu, member aku minum teh o tu pun sbb nk sama ngan jep.. Gila apa???? lpas ni korang xpayahla minum teh o lagi.. ada 25 lg abjad lain.. minum la teh abcdefghijklmnpqrstuvwxyz!
itu je lah kali ni.. nnt smbg lg..

Jep dan ularnya
nota kaki: aku minat jep sbb die klakar.. dari zaman muka die pecah rumah dh minat..zmn 'eh,burung tuan hamba berbuny tu'.. kalau tengok peminat skrg, xtau pun lawak sepah yg dulu.. tp dah claim diri dorang peminat setia,, peminat-kipas-susah-mati sangaatt!!


Raja lawak 2009 minggu 7.. aku paling suka persembahan ni..


No comments:

Post a Comment

'Crying was an acceptable outlet, even if it made you feel raw and empty inside, it was still better than that build up of resentment that grew from not letting your emotions out.' -Dorothy Koomson for My Bestfriend's Girl-