Thursday, March 6, 2014

Gracies Puyol!

Assalamualaikum dan salam sejahtera..

WAH! penoh dah sarang labah labah dlm ni..hahaha..
yelah.. dah lama x update, rasa kekok pulak..
hari tu ada seorang member suruh aku update.. katanya apdet je apa2..psl pemain bola pon xpe..
sbb die ckp mcm tu, so, aku apdet la pasal pemain bola ye...
Carles Puyol

Kali ni kita cerita pasal Carles Puyol pulak la..
Carles puyol atau lebih dikenali sebagai Puyol atau El Capita di kalangan peminat Barca (cules - peminat barca) merupakan central defender untuk Barcelona FC. Puyol, nama sebenar Carles Puyol i Saforcada, lahir pada 13 April 1978 dan merupakan seorang Catalan sebenar. Beliau telah menjadi El Capita untuk Barca sejak tahun 2004 dan telah bermain hampir 600 perlawanan untuk Barca(Xavi telah bermain untuk lebih 700+.. hehehehe ). Puyol mula menyertai La Masia pada usia 17 tahun.


Kad pelajar Carles Puyol..hehe

 

OK. Kenapa nak cerita pasal Puyol pulak? Selalu cerita pasal Xavi atau Messi je kan? haha.. Ini semua berpunca apabila Puyol mengumumkan persaraannya pada habis musim ini. Secara peribadi, puyol adalah tunjang utama utk barca. itu pendapat peribadi aku. Kerana bagi aku, aku lebih yakin bila puyol bermain dalam permainan. Jadi, aku antara insan yg sedih apabila Puyol bersara.. Tetapi, dia bersara dgn alasan yg baik. sebagai seorang cules, aku tau Puyol sering dilanda kecederaan untuk dua musim ini. Amat sukar sekali umtuk melihat Puyol dalam kesebelasan utama. Jadi, tindakannya untuk bersara itu adalah untuk kebaikan dirinya sendiri dan pasukan. Yang paling penting, hasratnya untk bersara di Barca tercapai. Apa apa pun, semoga beliau terus berjaya selepas ini. #GraciesPuyol #ThankYouPuyol
Gracies el capita!

Godek godek..sikit je gambar puyol yang ada dlm simpanan.. 70% gambar xavi.. 20% messi dan 10% yg lain lain..hehe..

Xavi dan el capita



tengok la betapa nakal nya xavi.. haha

Puyol, Cesc, Pique ( World Cup 2010)

BROMANCE!!!

MUCHA GRACIES EL CAPITA!!!

No comments:

Post a Comment

'Crying was an acceptable outlet, even if it made you feel raw and empty inside, it was still better than that build up of resentment that grew from not letting your emotions out.' -Dorothy Koomson for My Bestfriend's Girl-