Friday, August 21, 2009

salam ramadhan


salam ramadhan semua..
ye..seperti tahun2 sebelumnya.ramadhan dtg lg..
aku gementar puasa tahun ni..
aku tau sbg seorang islam,bulan puasa adalah bulan yg paling ditunggu2..yelah,bulan seribu keberkatan..
aku?xtau nak cakap macam mana..
ini 1st time aku puasa tanpa mak di sisi..lain sangat rasa..sebelum ni aku selalu bygkan mcm mana la puasa aku taun ni..aku x boleh nak gmbrkan mcm mana perasaan tu..susah sgt nak ditafsirkan..
awal2 puasa,ramai member aku balik rumah..nak sambut puasa ngan famili..ngan mak bapak..aku dah beberapa tahun xbuat mcm tu..yg ada dalam otak aku sekarang hanyalah gambaran masa2 dulu..
sahur,berbuka,pegi bazaar beli makanan bersama2..memori je tinggal..nak merasa semula sebuah keluarga yg lengkap untuk makan bersama2,mmg xmungkin lg..tahun ni,xde lg kot org nk mesej2 aku waktu sahur,berbuka dan tanya makan apa?yelah..mmg lazim insan bernama mak ni akan tanya pasal makan kita,minum kita,sehat ke??
sejujurnya...Aku rindu...amat rindu...teramat sangat...


aku rindu semua..aku rindu mak..aku rindu bapak..aku rindu rumah...


aku hanya nampak kuat dari luar..tp,bila beremosi begini,aku xboleh nak kontrol...kadang2 aku rasa airmata dah kering..tekak dah pahit..tp,dah mmg sifat aku emosional dan suka berfikir dan terkenang,aku menangis lg..untuk kesekian kali..walaupun ada stephen chow atau wilber pan untuk menghibur hati,tp jauh di sudut hati aku tetap terasa sendu...


harapan aku di bulan mulia ni,aku dpt beribadat bnyk2 untuk kedua orang tua aku..

Ya Allah,tempatkan lah mereka di kalangan orang beriman...
aku tau walau berapa banyak aku sayangkan kalian,tetap tidak dapat menandingi sayangnya Allah kepadamu...

tabahkan hatiku menempuh ramadhan dan syawal yg bakal menjelma...

Selamat berpuasa semua!!

5 comments:

  1. Salam meera..apa yang berlaku ada hikmah disebaliknya..tabahkan hati dan banyak2 bersabar ye..Allah sentiasa disisi hambanya yang bersabar dan redha dengan dugaan yang Dia berikan..semoga Ramadhan kali ini dapat menjadikan kita anak dan muslimah yang solehah..insyaAllah...nanti ada masa dtg buka umah azie ye..selamat berpuasa...

    ReplyDelete
  2. insyaAllah zie.sama2 kite doakan yg terbaik untuk masing2..selamat pose!
    ;>

    ReplyDelete
  3. Meer, selamat berpuasa 2 u! time rah bazaar ramadhan ya, ingat2 la kita ctok. ha2

    ReplyDelete
  4. meera, happy fasting day in Ramadan al-mubarak~~~

    ReplyDelete
  5. hehe..thanx guys..
    bern bulan posa tok bwk2 la menyelimkan tubuh badan..hehe
    dee..thanx!raya dtg la umah..

    ReplyDelete

'Crying was an acceptable outlet, even if it made you feel raw and empty inside, it was still better than that build up of resentment that grew from not letting your emotions out.' -Dorothy Koomson for My Bestfriend's Girl-