Friday, August 14, 2009

Warkah terakhir

aku baru lepas tengok cerita warkah teraher,rosli dhobi..xhabs tengok lg..br smpai episod 6.ada lg 2 episod..xsanggup pulak nk tengok smpai habis..
mula2 aku tengok sbb cerita ni dlm bhs srwk..hehe..semangat la sikit ditambah dgn gelagat org melaya bercakap semenanjung..kelakar pulak tengok..
tp serius cerita ni mmg menyentuh hati (bg aku la sbb aku kan suka tengok cerita dgn penuh penghayatan)..byg kan dlm usia 17 tahun tu,rosli dhobi dah buat satu pengorbanan yg sgt besar..
aku ni??dh 22 taun,tp aku xnmpk lg pengorbanan aku..part plg sedih waktu rosli dhobi bg ucapan kat kwn2 dia..sedih nya..
sekarang aku rs x wujud lg kot lelaki mcm rosli dhobi dlm zmn sekarang..dia bijak,berani,yakin,pandai agama,hensem dan yg sewaktu dgn nya..banyak lagi la kualiti lain..tu la sbb ajal dia sampai awal kot,takut ramai pulak pempuan berebut kat dia nnt..huhu
lagi sedih waktu dia mintak maaf dr bapak die..pastu hari dia nk pegi membunuh tu,dia mcm tinggalkan pesan ngan sume org rumah die..mcm tau2 je yg die xkan balik lg (walaupun ahli rukun 13 bgtau yg dia xkan dihukum bunoh sbb x cukup umur lg nak dikenakan tindakan undang2..secara lojiknya,xperlu la dia sedih2 kan..tp,dia mcm tau2 je nasib dia tu)..sedihnyee..isyy..xboleh tahan laaa...
aku rekomen kan tengok la cite ni..sempena hari kemerdekaan ni, tengok la cerita patriotik sikit..huhu

p/s: dr dokumentari hr tu,aku dgr gufren rosli dhobi mmg xkawen2 sampai tua..mmg betol la die janji ngan nyawa..setia nyaaa...

2 comments:

  1. nseb baek aku bru 21..kre xpe la xbuat pengorbanan lg..len la ko dh 22..

    ReplyDelete
  2. cettt..beza satu nombor je...nnt ko 22 jugak..baik prepare awl2 nk korban ape??huhu

    ReplyDelete

'Crying was an acceptable outlet, even if it made you feel raw and empty inside, it was still better than that build up of resentment that grew from not letting your emotions out.' -Dorothy Koomson for My Bestfriend's Girl-