Monday, May 31, 2010

Demam bola?

*dr atas kiri ke kanan: Ruud Van Nistelrooy, Hasan Sas (dulu glemer main untuk turki), Ronaldo (pemenang kasut emas..rs nya tahun xmain sbb udah tue..), Ronaldinho (glemer sbb..terer..kot??), Nakata (pemain Jepun..muka mcm ..tet...LOL!), Oliver Kahn (keeper glemer), Michael Ballack (no komen), Zinedine Zidane (pemain France..pun udah tue...)

Salam semua...

World Cup..semua org dh terasa bahangnya sekarang..
the truth is aku bkn nya fanatik sgt ngan bola sepak, tp bila World Cup,I am quite follower..hehe
Aku pun xtau knp aku tengok world cup..mungkin semangat kenegaraan ku lebih tinggi dr semangat ke'kelab'an (kelab2 bola sepak maksudku..mcm Arsengal,Liverfool dll..aku xtengok sume tu..betoll..)
tp ku suka Arsengal..(mgkin sbb nama2 pun dh sengal..erkk??)
mula2 ku tengok world cup 2002, waktu tu negara feveret adalah Brazil..ada 3 ke 4 R yg jd tonggak..Ronaldo botak (bkn Christiano Ronaldo), pastu Roberto Carlos, Ronaldinho dan Rivaldo..<--betol?aku pun xpasti.. waktu tu Form 3, kitorang tengok world cup kat kafe waktu prep.. *info-->Prep: kelas persediaan yg lazimnya dijalankan kat sekolah2 berasrama..matlamat adalah untuk menyediakan pelajar2 ke kelas samada digunakan untuk buat kerja sekolah, stadi, dan selalunya ia digunakan untuk berfoya2 bersama rakan2...aku suka..

Bez waktu tu...pemain2 brazil yg lincah..Photobucketsuka tengok dorang main..waktu final kitorang tengok kat dewan..ingat lg,waktu gol kedua ronaldo..dekat2 nk gol tiba2 black out..hahah..letrik ada balik tengok2 org dh besorak..dh gol ghupenye..LOL..

2006, aku mula masok UMP.budak2 tengok world cup pas solat subuh..tayang kat luar masjid..kalau xsilap..gempak kan??

tahun ni, aku tengok kat rumahla..ada B.yond..boleh tengok puas2..haha
* semalam tengok friendly match between Japan n England.keputusan: Japan(1) vs England(2)..tp yg plg BEZ,tiga2 gol dijaringkan oleh pemain JapanPhotobucket..hahaha

P/s:Nistelrooy xmain world cup..tpaksa ku cr player lain untuk d jdkan galang ganti...sbr ya ruud (bkn rud..keh??)..huhu

lg satu persoalan...knp kalau tengok bola yg international,nmpk padang tu cm kecik je?kalau malaysia punya nmpk cm luas sgt je pdg tu..kemetot sgt ke org malaysia??jepun lg kemetot..tp tengok semalan jepun dh bnyk evolusi..keeper diorang pun dh sm tinggi tiang gol..hukhuk

Memula ku kenal bola sepak aku di introducekan ngan Pablo Aimar..sgt comel!!Photobucket

No comments:

Post a Comment

'Crying was an acceptable outlet, even if it made you feel raw and empty inside, it was still better than that build up of resentment that grew from not letting your emotions out.' -Dorothy Koomson for My Bestfriend's Girl-