Tuesday, December 14, 2010

Selamat Pengantin Baru kepada sesiapa yg jd pengantin..

Anak2 buah aku mmg xpandai diam..
even tengah tengok tv pun mulut xpandai diam..
kalau diorang x bergaduh sesama sendiri,Align Center
Photobucket
diorang bergurau melebih2 kemudian sorang nya akan nangis..
(bunyi mcm anak buah aku ramai kan?sebenarnya baru 2 orang..huhu)
dh nangis2, gelak2 lagi..
ah bingit jugak kadang2..
semalam pun mcm tu..
aku mengambil alternatif bijak untuk buat diorang senyap..

aku (sarawak version) : hah!bagus nangga cita antu jak..sak ktk 2 diam...
aku: hah!tengok cerita hantu lagi bagus..baru korang ni nak diam...
*berkesan idea aku...
diorang duk diam..
Photobucket
tp bila iklan,
diorang stat balik pot pet pot pet..
bila dh habis iklan dua2 pegi dekat aku siap dgn bantal skali...
Photobucket
*macho x aku??

smpai dh dekat nk hbs cerita tu,
(kitorang tengok Mistik Alam Hitam kat 104...episod pasal org tua nk kekal muda..seniwati mariani berlakon..ada zed zaidi ngan elly mazlein skali..)
sampai part mariani ni nak amik jantung c elly coz dia dh janji ngan hantu nk bg jantung anak dara supaya dia kekal muda..(masalahnya,mcm mn dia tau pmpuan tu maseh dara??haha)
lepas tu iklan lg..

anak buah yg perempuan (sarawak version): apahal nya mok makan jantung su?
aku (sarawak version): nya mok dirik nya sentiasa kacak bah..
anak buah yg perempuan (sarawak version): aih..mun pengantin camya juak ka??
aku (sarawak version): huh?(saling berpandangan ngan kakak aku)..haha..sik la..pengantin ya kacak sbb mekap...
anak buah yg perempuan (sarawak version): ooo...ptt la muka pengantin mun mekap puteh2...
aku monolog dalaman: apa2 jak laaaa.....

kpd yg xphm perbualan d atas...

anak buah yg perempuan: apesal hantu tu nak makan jantung su?
(su di sini bukan nama aku, mcm sumeera ke apa..tp singkatan untuk usu)
aku: sebab dia nak kekal cantik
anak buah yg perempuan: habis tu, pengantin pun macam tu jgk ke?
(anak buah aku selalu terpesona dgn kecantikan pengantin..
biasala perempuan..kecik2 lagi dah suka bab2 kecantikan ni...huhu)

aku: huh?(saling berpandangan ngan kakak aku)..
haha...x la..pengantin cantik sbb mekap..

anak buah yg perempuan: ooo...ptt la muka pengantin kalau mekap puteh2..
(mungkin maksud nya di sini cantik pengantin tu lain kalau d banding ngan kecantikan perempuan yang d tengok dlm cerita tu..huhu)

imejin kalau apa yg anak buah aku tu cakap betol..
maksud aku,semua pengantin kena makan jantung dulu untuk cantik..haha...
padahal nak jadi raja sehari je..
sehari sahaja..ok!!

xperlu la nak makan jantung semua...huhu
Photobucket
* mcm dia ni buat muka huduh pun ttp comelll..xperlu makan jantung pun...
i like rainie yang!!!

sebenarnya, aku no komen pasal cerita tu..
aku cuma nak ucap
Selamat Pengantin Baru
kpd semua2 yang melangsungkan perkahwinan musim cuti ni..

(mungkin lepas ni kita boleh tambah lagi satu musim dalam iklim kita...musim kahwin..)


Photobucket
*selamat..pengantin baru...
semoga..berbahagia..
selamat ke anak cucu...
selamat sejahteraa....
(xavi pun dah pandai bawak lagu saloma tau....huhu)

No comments:

Post a Comment

'Crying was an acceptable outlet, even if it made you feel raw and empty inside, it was still better than that build up of resentment that grew from not letting your emotions out.' -Dorothy Koomson for My Bestfriend's Girl-