Thursday, October 21, 2010

Sejarah mengajar kita??

Betul ke?

maksud aku,betul ke sejarah mengajar kita?

kalau sejarah sendiri dah xbetul,boleh ke ia mengajar kita?

Semakin aku bnyk membaca,
semakin aku keliru..
aku keliru dgn identiti bangsa aku sendiri..
keliru dgn negara aku sendiri..
keliru dgn propaganda2 zionism dan sekutunya..
keliru dgn agenda2 yg dirancangkan dlm dunia..
keliru dgn new world order..

sebetulnya,
dr mana asal bangsa Melayu?
melalui pembacaan ku kat sini,
hatiku semakin gusar nk mengajar sejarah..
boleh ke nak mengajar lg sdgkan dlm hati aku menginginkan agar syllabus tu dirombak semula..
salah ke kalau nk letak sejarah yang sebetulnya..
celaru!
aku xboleh nk menyampaikan sesuatu yang aku dh tahu salah..
haih!
(nasib baik ini hanya profession sementara...)

kesimpulannya,
mungkin dunia ini bkn lagi satu pentas yg dimainkan oleh kita sendiri..
tp,
pentas yang sudah tersedia pengarah dan penerbit nya..
yang di akhirnya akan ketawa senang hati melihat kita menjadi boneka nya..


P/S: aku bukanla pencinta sejarah yg tegar..
tp aku pencinta bangsa dan saudara seagama..
sejahil2 aku,
aku masih punya rasa hiba melihat sejarah kita diperkotak katikkan...
mungkinkah terjadi? --> 'takkan Melayu hilang di dunia..'


1 comment:

  1. usaha jak carik keja lain...hehehe
    bukan apa,takut berdosa menyampaikan perkara yang x betul...huhu

    ReplyDelete

'Crying was an acceptable outlet, even if it made you feel raw and empty inside, it was still better than that build up of resentment that grew from not letting your emotions out.' -Dorothy Koomson for My Bestfriend's Girl-