Friday, July 17, 2009

Aku rasa nk menulis....

salam n hi!!
Ok.. aku rs nk menulis sbb aku rs aku patut(ini belog aku..sukati aku la kan nak tulis ke nak post berita ke apa)...
aku cuma rs nk share..dah bosan simpan sorang..ekceli aku dah tulis benda ni lama(adala dlm 2,3 hari..kira lama la..dh xfresh) tp sbb wifi yg mcm2 bijak pandai (means connection xbgs) aku terlambat la post sikit..tp xpela...pos je la..saje nk tmbh bilangan pos...
hjg minggu lepas aku tengok cite hindi.(amik dr member je..xde nk beli cd2 lg dah sekarang).
cite Om Shanti Om..ok.aku xtau pe makna Om Shanti Om tu sbb bukan nk cerita pasal tajuk tu..lama dah xtengok cerita hindi best2 ni..dah bertahun kot xlayan cerita hindi..ok aku tipu..dlm 6 bulan lepas aku ada tengok satu cerita member promote.cita kajol dan suami dia.sedeh cite tu.isteri dia hilang ingatan..yes..aku nangis nengok cite tu..(?????)mmg sedeh pun.aku kalau tengok cite tengok sorang2 sbb nak amik 'feel'.bukan artis je yg nk feel tau..
bebalik kepada cite Om,(mcm nama indon pulak..dulu maid makcik aku panggil om,janda.tp skarang dh balik kampung iye)..tp Om yg aku tengok ni bukan maid.dia pelakon kecil2 an..u know,watak2 sampingan tp berangan nk jd hero..member dia ckp la dia xkan dpt jd hero kalau guna nama OM bla bla aku xingat yg kat belakang.member dia suggest la pegi tuka nama.but of course la mak dia yg melodramatic xbagi...lg satu psl Om ni dia minat gila kat heroin yang tengah ngetop masa tu..siap ckp sorang mcm xbetol je aku tengok..mcm org ckp dlm tepon...die jgk jd saksi kekejaman manusia kat heroin tu..ok malas la nk cite..g tengok sendiri sbb biasela cite hindi mmg pnjg2 kan (nak bg pnjg lg,dorang buboh la 5,8 lagu dlm tu..jimat sikit..cpyh tulis skrip pnjg2)..yg pasti Om tu nnt mati n ntah mcm mn semangat n roh die masok dlm body sorang baby yg ayah die namakan Om jgk..cite ni psl kelahiran semula..kot..
emm..bg aku cite ni best sbb bnyk special appearances..betul ke???ape2 je lah..ada satu lagu tu bnyk gila artis..haha..best2 aku suka..mcm package la tengok cite ni..xpyh nk tengok bnyk2 cite sbb dlm satu cite ni dh ada bnyk artis2 lain..(suka2!)
mula2 cita tu ada rishi kapoor yg mmg dr filem lama dia.kurus lagi.hensem lg..dia gabungkan la watak Om tu ada kat set rishi tu.dah ada kemajuan cite hindi skarang..hebat..xnmpk tipu sgt..ok mungkin ada sesetengah xknal rishi (yg belakon bobby?xkenal jugak?google sndiri la) tp aku kenal sbb aku org lama..kecik2 aku selalu tengok mak aku tengok cite hindi ni and lazim sorang budak akan tanya mcm2 kan..kdg2 mak aku mls layan sgt sbb kitorang selalu ejek ape ni tengok cite hindi..pastu nangis2..cliche!!tp,bila kuch kuch hota hai keluar (dlm tahun 98) kitorang sume kena badi dah..sume layan cite hindi..mungkin itu ketulahan..mungkin..aku lah yang paling obses sekali dlm rumah tu..kalau keluar mesti nak beli cd cite hindi.xkesah la best ke x..siap beli majalah lg...(ooo..membazir nya...mcm la preity zinta tau umah aku)..bila dh matang sikit ni aku tau,mmg budak2 macam tu...hehe
cite hindi sekarang dah lain dr zaman2 kemasyhuran srk,salman,kajol dulu..sbb tu aku xlayan sangat dah sekarang..kalau cite yg muka2 baru mmg aku xtengok la..n xkenal pun..tp yg aku saspek sgt2 kat diorang ialah diorang xkenal putus asa..bandingkan ngan industri perfileman kat negara ni, diorang jauh kat depan dah (walaupun org ckp jln cite same..tp maseh jgk org nk tengok kan?kan?kan??) diorang keluarkan smpai beratus filem setahun dan dlm bnyk2 tu mesti ada yg sangkut punye..yg top la..contoh slumdog millionaire tu..(aku xtau cite tu kategori hindi ke omputeh..tp sbb kat india aku assume hindi la..setuju?) cite tu mmg lain la..aku suke jgk cite tu..best!filem tu menunjukkan yg hidup ni mmg penuh dengan kebetulan..mcm,selalu rs nk ponteng kelas tp xberani then bila dah buat tu (ponteng) tiba2 ada spotcheck..kemudian tertangkap..bila fikir2 kenapa waktu kita nk buat baru ada spotcheck??orang lain buat xde pulak kene..kan??kan??itulah kebetulan..
lg satu contoh kebetulan ataupun coincidences dlm bhs omputeh nya, bila pindah tmpat baru ni..n kenal2 la ngan orang sekeliling..last2 dpt tau orang tu anak sedara jiran sebelah umah kita yg kita xberapa nak suka..kelakar kan?itulah realiti nya..kecik je dunia ni sebenarnya..kebetulan2 yg orang selalu alami ni ada pro n kon nya sendiri..kalau dlm slumdog tu kebetulan yg dialami hero tu mmg sangat la menguntungkan..ape2 pun aku nk cakap yg semua yg berlaku dalam hidup kita mmg telah dirancang oleh yang Maha Bijaksana..mungkin ada satu masa kita akan rasa diri ni susah sangat2 (mcm hero slumdog tu..tp sapa sangka dpt jd millionaire..kan??)..tp..pecaye lah..Allah xkan menjadikan sesuatu perkara tu tanpa sebab dan alasanNya tersendiri..pasti ada sesuatu yg lebih baik Dia janjikan untuk kita..mcm Om ckp,everything is OK in the end..if it's not OK,it's not the end..so, aku nak katakan kat diri aku sendiri n sesape yg baca ni, walaupun aku tau sekarang hidup aku dh lain dr dulu,rs susah hati,rs rindu, tp aku terima semua tu sbb aku yakin dgn janji Tuhan..dan aku harap semua org pun rs mcm tu..hidup tidak selalunya indah kan?
ok la..dah puas bebel2..nnt kalau ada benda best lg aku tulis la lg...
daaa....

1 comment:

  1. haha, blog hak milik kita, leh wat pa2 pun....

    kehidupan penuh dgn kebetulan? life itself is an open secret, we need to discover it...

    bru perasan yg side bar tu...

    somehow, sy pon seurg yg introvert gak... haha.... Loner!

    ReplyDelete

'Crying was an acceptable outlet, even if it made you feel raw and empty inside, it was still better than that build up of resentment that grew from not letting your emotions out.' -Dorothy Koomson for My Bestfriend's Girl-