Friday, April 2, 2010

Din Beramboi dlm kenangan

Salam n hi all...

Hr ni cuti..good friday..aku on the way dr bintulu ke kuching bila kakak aku bgtau pak cik Din dh xde..aku xbole nak berkata apa..dlm 2 hari ini aku think positive yg pak cik Din akan survive..xbersedia lg rsnya nk dia pergi..
tp,tu semua urusan Tuhan..ternyata, Allah lebih menyayanginya..

Sepanjang perjalanan ke Kuching ni,aku x rasa excited sgt..masih shock!
smpai aku termimpi pak cik Din..dn yg lebeh mengejutkan,aku betol2 nangis dlm mimpi dan luar mimpi..nasib baik xde org lain nampak..

aku masih ingat lg mimpi tu..
aku tgh dgr drama sebabak..dan kat hujung2 tu,pak cik din berpantun..
'Hai hai hoi,saya din anak beramboi,(smbil gelak2) mengucapkan bye bye boi...'
aku terus nangis dgr dia ckp bye2 sbb die betol2 ucap bye2 sbnrnya..
aku bkn jenis yg suka2 nangis time tdo...kecuali lepas ayah n mak aku meninggal..dan sekarang,Din beramboi...

Dulu,kalau tensen2 belajar,aku g dgr lawak din beramboi..tengok spontan..sawancara..hlg tensen aku..
kalau aku sedeh,aku bukak spontan jugak...gelak sorg2..lupa sedikit kesedihan aku...
dia mcm ubat aku..ubat hlg tensen..ubat hati ku yg sedeh..
sekarang??rs nya kalau aku tengok spontan,aku xtau nk gelak ke nk sedeh...
seriously,nama Din beramboi ni mmg meninggalkan efek mendalam dlm hdup aku...

lepas ni,xdgr lg kak yan,sasha,en kamaruddin,ci kong,ismail sagap dan lain2 lg watak dia..
lepas ni,tengok durian,teringat kat dia..
"buah durian berduri2..jatuh terhempap d atas tanah...kesian durian tu"
td g makan kat kafe abg man tomyam (kalau xsilap)..terus teringat drama sebabak die..
"jom,pulang bg man.."
aku tau aku akan rindu semua tu.......

Ya Allah,kau ampun kan dosa2 Mior Ahmad Fuad Mior Badri..tempatkan rohnya di kalangan org2 beriman..

Untuk Din Beramboi,tenang la dikau bersemadi..maafkan aku andai gagal mengucapkan terima kasih kerana menghibur dan menceriakan hidup aku selama ini...
Semoga Allah melimpahkan rahmat ke atas Mu dan ahli keluargamu... AMIIN....

5 comments:

  1. semua rakyat malaysia trasa khlangan insan bernma Mior Ahmad Fuad Mior Badri...semua Roh Mior Ahmad Fuad Mior Badri d tmpat d sisi org2 yg beriman..Amin.

    ReplyDelete
  2. we're same..imisss him so much..i will never forget his joke....:(

    ReplyDelete
  3. insyaAllah..may he rest in peace and all his jokes will never ever be forgotten...i believe that..
    he's one in a million...

    ReplyDelete
  4. Al-Fatihah buat arwah abg din beramboi pergi mu tiada penggantii...

    بِسْمِ ٱللَّهِ ٱلرَّحْمَـٰنِ ٱلرَّحِيمِ

    ٱلْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ
    ٱلْعَـٰلَمِينَ * ٱلرَّحْمَـٰنِ ٱلرَّحِيمِ * مَـٰلِكِ يَوْمِ ٱلدِّينِ
    إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَ إِيَّاكَ نَسْتَعِينُ * ٱهْدِنَا ٱلصِّرَ ٰط
    ٱلْمُسْتَقِيمَ * صِرَ ٰطَ ٱلَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ غَيْرِ
    ٱلْمَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ ٱلضَّاۤلِّينَ

    ReplyDelete
  5. Allah lebih menyayanginya...
    walaupun jauh di sudut hati merindui nya...
    al fatihah...

    ReplyDelete

'Crying was an acceptable outlet, even if it made you feel raw and empty inside, it was still better than that build up of resentment that grew from not letting your emotions out.' -Dorothy Koomson for My Bestfriend's Girl-