Sunday, March 7, 2010

Kenanganku...kepadamu...(smbil geleng2 kepala)

Salam n hi all...

aku xde apa sgt nk d share..just my thought on kenangan..or memories...
ada org berkata, hidup dlm kenangan xkan memajukan hidup..hidup dlm hrpn,br akan nmpak masa depan kita..
aku mcm kurang setuju la..sbb bg aku, kenangan adalah sesuatu yg xboleh hilang dr kepala hotak kita..lainla hilang ingatan..itu lain cerita punya...

kenangan ada yg manis n pahit..
kenangan ni bg aku boleh jd suatu yg baik n xbaik..
kenangan juga boleh menghidupkan dan mematikan seseorang..
kenangan pun boleh mematangkan seseorang..
kalau kita boleh berfikir (of coz manusia normal boleh berfikir) n dpt bezakan baik buruk,kita akan jdkan kenangan tu sbg satu yg positif..d jadikan pengajaran..
kenangan yg boleh mematikan apabila seseorang dh hilang akal..eheheh...
jd, aku fikir, after all, kenangan tu mmg bgs..dan aku mmg suka hidup dlm kenangan..

setiap saat, semua manusia akan berdepan dgn sesuatu yg relate dgn kenangan silam mereka..aku xterlepas dr itu..
peristiwa2 lucu,sedih,gembira,takut dll.
ada cerita2 ini yg aku dh lupa..tp, org sekeliling ku (famili n frens) seringkali mengingatkan aku..
aku masih ingat zmn kanak2 ku..mungkin hnya 10% yg aku ingat..
dulu,kakak2 ku suka membuli aku..kacau aku tgh tdo (aku xtau motif tp sekarang bila aku dh besar,aku suka kacau anak buah ku tdo..bez sgt!! comel nya budak2 tdo...mesti aku pun sgt comel dulu sbb tu kakak2 ku suka kacau aku tdo..ahahaha)
pastu diorang pun suka geletek aku..2 lawan 1 adalah sgt x adil..dan keputusan nya aku nangis...(aku mmg nangis kalau kalah..airmata adalah senjata berharga..ngeeeee)..tp sekarang aku dh besar..besar lg dr diorang..aku x nangis..sbb,aku menang lwn diorang..haha
sekarang,dh besar lg,lain topik..xde lg kacau2 tem tdo..kitorang berbicara soal hati pulak..aku share everything with them.bout frens,love,world,artist,drama and guys!!!haha
aku beruntung sgt sbb ada 2 kakak yg understanding..aku tau knp Allah ambik emak aku awal sgt..sbb Dia xnak org mencemburui aku (cemburu sbb aku ada ramai sgt kawan baik) dan sbb yg sama jugak dia ambik bapak aku..cukup la aku ada seorang protector..abg aku pun dh jaga aku ngan cukup bgs..
everythings happen for reason...aku sedar..
apa yg dh berlaku dlm hidup aku selama ni membuatkan aku lebeh mensyukuri hidup ni..
memang benar kata pepatah, patah tumbuh hilang berganti..
perginya mak dan bapak aku diganti dgn anak2 buah ku yg sedikit sebnyk memfotostet perangai diorang..huhu

aku gembira sekarang...mungkin..kalau xbnyk pun sedikit..
aku bersyukur di atas pengalaman hidup yg sgt berharga...

usia 21tahun adalah usia untuk mendapat kebebasan bg sesetengah org..aku mendapat kebebsan sepenohnya dlm usia 21 tahun tanpa ku pinta..bebas dr pandangan org tua..sungguh,aku xpinta semua itu..hrpn ku dulu untuk hdup selamanya bersama mereka walaupun aku tau itu mustahil..
tp sekurang2 nya biarla mereka melihat masa depanku..
tp xpa..aku maseh ada abg n kakak2 ku...
hadiah yg plg berharga dlm hidup ku...

end of story, sekali lg aku tekankan,aku suka hidup dlm kenangan...jd,jgn marah aku kalau suka cerita hal yg dh berlalu..itu hobi aku...

1 comment:

  1. kadang2 leh nanges bila terkenang2...adesh lemah sungguh ak..ak tabik spriiiing ngn ko coz bley "tapuk" feeling ko.u r the iron lady!!!be srong k fren..mmuah

    ReplyDelete

'Crying was an acceptable outlet, even if it made you feel raw and empty inside, it was still better than that build up of resentment that grew from not letting your emotions out.' -Dorothy Koomson for My Bestfriend's Girl-